Akhisar Zeytini Markalaşma Yolunda

20 Ocak 2012

  Akhisar Ticaret Borsası,  Manisa Ticaret ve Sanayi Odası, Akhisar Ticaret ve Sanayi Odasının paydaş olarak yer aldığı projenin toplantısına Proje koordinatörü Güvenç Özer, Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Ali Erdayıoğlu, Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Birel, Akhisar Ticaret Borsası Başkanı Emin Demirci, Proje uzmanları Ege Üniversitesi’nden Prof. Nuri Azbar, Celal Bayar Üniversitesi’nden Yard.Doç.Dr. Funda Gençler, Akhisar Meslek Yüksekokulu Müdürü Yard.Doç.Dr.Harun Çoban, Ece Zeytinyağı Firması Teknik Müdürü Hakan Gökalp, Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreter Yardımcısı Özgür Yılmaz, Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Ali Özkervancı, Akhisar Ticaret Borsası Genel Sekreteri Gökben Dikilialtaş ve proje asistanı Aysel Şengil katıldı.

  Toplantıda zeytin üreticiliğinde yapılan yanlışlar üzerinde duruldu. Budama, sulama, gübreleme, yerinde ilaçlama ve bu ilaçlamanın organik olması gerektiği, bu konularda zeytin üreticilerinin bilinçlenmesinin zeytin üretiminde kısa sürede yüksek kalite ve kaliteli ürün elde edileceği vurgulandı. Ayrıca  Akhisar ve çevresinde acil olarak zeytin ve zeytinyağının markalaşmasının gerektiği konusunda fikir birliğine varıldı. Tanıtım açısından ise pazarlama ve reklamın önemle üzerinde durulmasının önemi konuşuldu. Bu sebeple doğru tanıtım doğru reklam ile ürünlerin tanıtımının yapılması gerektiği, böylelikle  daha fazla pazar payı ve tanınırlık sağlanacağı ve üreticilerin mağdur olmayacağı görüşü benimsendi. 

  Çalışma toplantısının ikinci bölümünde ise proje paydaşlarının katılımıyla Akhisar’da yer alan Meridyen Gıda, Kantarcıoğlu Zeytinyağı Fabrikası, Şenler Sanayi ve LTD.ŞTİ firmaları ziyaret edildi.  Ziyaret esnasında zeytinyağı üretim aşamaları anlatıldı. Ayrıca  zeytinyağı   firmalarının  sorunları hakkında bilgi edinildi. Bu görüşmelerde varılan sonuç Akhisar Bölgesinde üretilen zeytinyağının Türkiye ve dünya pazarında iyi bir paya sahip olması gerektiği, kalite ve tat olarak diğer ülkelerle yarışabilir düzeyde olduğu, fakat  tanıtımın ve pazarlamanın yetersiz olmaması sebebiyle dünyanın böyle kaliteli bir tattan uzak kaldığı vurgulandı.